zarzadzanie.net.pl

Science
meets
Business

Celem portalu zarzadzanie.net.pl jest propagowanie specjalistycznej wiedzy
z zakresu zarządzania strategicznego w środowisku biznesowym i akademickim.
PL EN DE IT ES NL RU
Zarządzanie strategiczne
Badania i publikacje


REKOMENDUJEMY:

www.eiasm.org
szkolenia i konferencje na najwyższym poziomie, dotyczące problemów związanych z procesami zarządzania

www.businessweek.com
najnowsze problemy w zakresie światowej gospodarki oraz biznesowe case study

Co widział pies i inne przygody

Malcolm Gladwell:
Co widział pies i inne przygody.





Zarządzanie jutra

Gary Hamel, Bill Breen:
Zarządzanie jutra.

www.bocko.pl
o autorze



Biznes i networking podczas 7. Międzynarodowego Kongresu MBA

Zakończyła się kolejna, siódma już edycja Międzynarodowego Kongresu MBA „Trendy nowej dekady w biznesie” organizowana przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ponad 150 uczestników z 7 krajów świata więzło udział w intensywnym programie biznesowym, w którym obok paneli tematycznych znalazły się również wizyty studyjne w firmach, business fashion night, aukcja charytatywna czy turniej golfa.

Środowisko MBA w Polsce reprezentowane jest już przez wielotysięczną społeczność managerów absolwentów polskich i zagranicznych szkół biznesu. Jak powtarzają alumni wartością dodaną studiów, obok wiedzy ekonomicznej są kontakty i networking. Krakowska Szkoła Biznesu UEK wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, organizując systematyczne spotkania Klubu MBA oraz ogólnopolskie, a ostatnio międzynarodowe Kongresy MBA. Są one doskonałą okazją do nawiązania nowych relacji biznesowych wśród managerów MBA, ale także do promocji Krakowa i Małopolski jako regionu wiedzy i inwestycji oraz promocji Uniwersytetu Ekonomicznego jako uczelni aktywnie współpracującej z biznesem.



Spotkanie branży


Podczas tegorocznej edycji Kongresu MBA gościliśmy przedstawicieli 15 programów MBA z Polski, w tym ośrodki z Warszawy, Poznania, Łodzi, Gdańska i Szczecina. Dyrektorzy i koordynatorzy programów wraz z szefami organizacji monitorujących rynek MBA: prof. Janiną Jóźwiak Prezes Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum i Waldemarem Siwińskim Prezesem Fundacji Edukacyjnej Perspektywy dyskutowali nt. wyzwań dla edukacji menedżerskiej w Polsce. Omawiano rolę certyfikacji, rankingów i ratingów programów oraz wpływ finansowania programów MBA przez Unię Europejską. Swoimi doświadczeniami w zarządzaniu wymieniali się również przedstawiciele uczelni z zagranicy, którzy licznie przybyli do Krakowa. Udział szkół ze Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Szwajcarii, RPA, Ukrainy, Gruzji nadał wydarzeniu dodatkowo wymiar międzynarodowy i międzykulturowy.

Mix wiedzy i praktyki


Każda edycja kongresu MBA podejmuje inne tematy ważne dla współczesnych menedżerów i zarządzających różnymi typami organizacji (od małych jednoosobowych przedsiębiorstw po duże, międzynarodowe korporacje). W tym roku dyskutowano nt. gazu łupkowego, brand management, innowacji i ładu korporacyjnego. Po raz pierwszy zorganizowano również wizyty studyjne w firmach (Study visits). Wśród tych, które pokazały swoje linie produkcyjne i zdradziły tajniki skutecznego zarządzania były firmy z Małopolski: Bahlsen, Coca-Cola, Silgan White Cap Europe, Car Technology i Valeo.

Pozostałe spotkania tematyczne odbyły się w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Uroczystą inaugurację uświetniły wystąpienia Andrzeja Klesyka - Prezesa Zarządu PZU S.A, oraz Pawła Motyla - Dyrektora Generalnego Harward Business Review Polska. W części branżowej z udziałem prof. Janiny Jóźwiak - Prezes Zarządu SEM FORUM oraz Waldemara Siwińskiego - Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Perspektywy dyskutowano nt. ratingów i rankingów programów MBA. Warto dodać, iż w ostatnim rankingu programów MBA przeprowadzonym przez „Perspektywy” Program International MBA Krakowskiej Szkoły Biznesu i St. Gallen Business School zajął 9 miejsce, a program Executive MBA realizowany ze Stockholm University School of Business uplasował się na miejscu 16.

Panel Energetyka pod patronatem spółki Poszukiwania Nafty i Gazu Kraków dotyczył gazu łupkowego. Dyskusja wokół pytań„Czym jest gaz niekonwencjonalny?, Fakty i mity” prowadzona przez Bartłomieja Mayera - Redaktora działu ekonomia Rzeczpospolitej, z udziałem prof. Macieja Kaliskiego Dyrektora Departamentu Ropy i Gazu w Ministerstwie Gospodarki, Marka Karabuły Wiceprezesa PGNIG S.A., Pawła Pudłowskiego Dyrektora Marathon Petroleum, Leopolda Sułkowskiego Prezesa Geofizyka Kraków i Macieja Załubki Prezesa PNiG Kraków pokazała wiele ważnych problemów. Bezpieczeństwo i ekologiczny wymiar wydobycia, zdolności inwestycyjne, kształcenie odpowiednich kadr, potencjał polskich spółek uwidoczniły skalę problemu i potencjał tej dziedziny. Wrażenie na uczestnikach zrobił eksperyment sieciowania polimerów przeprowadzony przez Wiceprezesa Marka Karabułę, który miał zobrazować procesy związane z wydobyciem gazu z łupków.

Kolejny niezwykle interesujący panel dotyczący innowacji w biznesie poprowadziła Paula Wąsowska – Dyrektor na Europę Środkową i Wschodnią z firmy Cisco Systems. W roli ekspertów wystąpili panowie: Sebastian Jakubiak z S&T, Bogusław Sieczkowski z Selvita S.A. oraz Stanisław Sroka Prezes Project Management Systems i Transsystem S.A. Podczas panelu zastanawiano się czy innowacyjność równa się kreatywności, jakie czynniki są potrzebne, by wdrążać innowacje w firmach, czy innowacje można outsorsować. Konkluzja panelu to fakt, iż polskie firmy i Polacy są innowacyjni, jednak nadmierna biurokracja i słabe wsparcie mechanizmy finansowania sprawiają, że jest ciągle za mało rodzimych biznesów w obszarach zaawansowanych technologii.

Jaka jest wartość i rola marki „Polska” to temat główny panelu Brand Management zorganizowanego we współpracy z Magazynem Brief. Niezwykle żywą i twórczą dyskusję moderował Grzegorz Kiszluk prezes Brief, a eksperci Mateusz Zmyślony – Dyrektor Kreatywny Grupy Eskadra, Mariusz Gołda – Dyrektor Marketingu Grupy RMF oraz Kakhaber Djakeli – Profesor w International Black Sea University w Gruzji argumentowali znaczenie działań promocyjnych na siłę „handlową” kraju, marka kraju często decyduje o przewadze i zdolności konkurencyjnej firm na rynku globalnym.

Ostatni z paneli dotyczył ładu korporacyjnego. Tym razem w roli prowadzącego wystąpił wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu – dr Krzysztof Misiołek. Rolę prelegentów przyjęli dr Geoff A. Goldman – wykładowca Uniwersytetu w Johannesburgu oraz dr Marzena Piszczek – pracownik UEK oraz Przewodnicząca Rady Nadzorczej PZU S.A.

Kongres to nie tylko wartość merytoryczna...


Kongres MBA buduje relacje i wspiera networking. Pomagają temu liczne wydarzenia integracyjne, takie jak bankiety, aukcje charytatywne, turnieje golfowe, czy organizowana po raz pierwszy Business Fashion Night, impreza promująca modę i styl w biznesie.

Jak dobrze i modnie wyglądać w pracy? Jaki fason garnituru dobrać do sylwetki? Co symbolizują kolory stroju? Na te i wiele innych pytań odpowiedziała Monika Jurczyk Osobista Stylistka (OSA), która przypomniała biznesmenom wpływ pierwszego wrażenia na sukces w negocjacjach i biznesie. OSA rekomendowała uczestnikom Business Fashion Night, by zwracali uwagę na jakość i dodatki. Podstawa biurowej szafy – to nadal prestiżowa biała koszula, dobrze skrojony, najlepiej szary garnitur i mała ilość ozdób. Wizerunek biznesowy łatwo jednak zepsuć zbyt krótką spódnicą / spodniami czy krzykliwymi kolorami, dlatego każdy biznesmen powinien poznać swoje atuty i nauczyć się zarządzać garderobą. O tym jakie trendy w modzie biznesowej królują tego roku można było przekonać się oglądając pokaz mody marek: Simple Creative Products, Paul & Shark, de Mehlem, Atlantic.

W ostatnim dniu kongresu odbyła się rodzinna impreza golfowa, organizowana pod egidą Klubu KSB Alumni MBA. Profesjonaliści zmierzyli się w Turnieju o Puchar Dyrektora Krakowskiej Szkoły Biznesu UEK, a amatorzy mogli poćwiczyć cenne uderzenia na long drive i pattowanie. Zwycięzcą Turnieju został Janusz Kusch, Członek Royal Kraków Golf & Country Club w Ochmanowie, Klubu, w którym odbywało się nasze spotkanie. Zwycięzca oprócz Pucharu otrzymał nagrodę od sponsora Turnieju: weekend z Harleyem, ufundowany przez autoryzowanego dealera firmę Dragon. II miejsce w Turnieju zajął Paweł Więckowski, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów Wielkopolskiej Szkoły Biznesu MBA CLUB. Trzecią pozycję objął Piotr Cejnóg z Golfowego Klubu Macierzystego Sobienie Królewskie Golf & Country Club, Absolwent MBA XIII na Uniwersytecie Szczecińskim. Nagrody wręczył Dyrektor Szkoły dr Piotr Buła.. Imprezę zakończył wspólny piknik MBA.

Dziękujemy za rosnące poparcie inicjatywy kongresowej wszystkim partnerom, patronom honorowym, sponsorom i mediom, którzy z roku na rok przyczyniają się do wzrostu prestiżu Kongresu i coraz większego zasięgu wydarzenia.

Zapraszamy do współpracy i udziału w VIII Kongresie MBA, który odbędzie się w dniach 18-20 maja 2012.
Więcej informacji na www.kongresMBA.pl oraz www.facebook.com/KongresMBA

Magdalena Petryniak
Koordynator Kongresu MBA

 

 




© 2005-2016 Wszystkie Prawa Zastrzeżone Bartosz Boćko | zarzadzanie.net.pl